Sted
Suecia
Musik og eventkultur i Danmark
Over fem paneldebatter sætter vi fokus på de unge arrangører, diversitet og mangfoldighed i musikbranchen, spillestedsstøtten, udvikling af musikmiljøer i de mindre kommuner, og afslutningsvis en debat om eventstrategier som redskab for byudvikling og branding – alt sammen samlet i ét forløb.
","detaiDansk Live: Strategier mod en mere mangfoldig musikbranche
Dansk Live udgav sidste år en rapport med syv anbefalinger til en mere mangfoldig musikbranche. Hvordan implementeres disse og hvorfor bør man udvikle mangfoldighedsstrategier? Er der en forbindelse mellem diversitet, innovation og vækst, og bør man indarbejde diversitet i sin forretningsforståelse? Dansk Live indbyder til inspirationsfortællinger fra panelet ...
Dansk Live: De nye kulturproducenter og arrangører
I de seneste år har vi i Danmark fået en lang række nye festivaler og arrangører. Udgangspunktet for de nye arrangementer er som regel entusiasme omkring musikken. Men er entusiasmen omkring musikken nok på den lange bane og hvilke udfordringer findes der for disse arrangører? Dansk Live inviterer en række af de nye arrangører til at svare på ...
Spillestedsstøtten - mursten eller musik?
Danmark har en af de mest omfattende spillestedstøtter i verden, men hvad sikrer disse ordninger, som spillesteder drevet på anden vis ikke kan sikre? Rammer spillestedsstøtten det rigtige sted, når det er tydeligt at det skaber et omfattende turnéliv, der indbefatter selv de fjerneste egne af landet, men ikke er grobund for nye musikalske strømninger? Disse ...
Hvordan skabes der stærke musikmiljøer i de mindre byer?
Danske kommuner poster mange penge i forskellige musikinstitutioner, men hvordan skaber man de bedste betingelser, så musikkens sociale kompetencer aktiveres og mærkes i form af koncerter og fællesskaber? Er der branding og tiltrækning/fastholdelse af borgere i at lave en målrettet musikhandlingsplan? Panelet vil fortælle om den musikalske virkelighed og udfordringer, ...
Kommunale eventstrategier - giver det mening?
Offentlige myndigheder investerer mere i kultur- og sportsevents end før finanskrisen og bruger ofte en vækstargumentation, når investeringer skal legitimeres, men en kunst- eller socialrettet argumentation, ved evaluering. Hvorfor fokusere på vækst, når denne type events åbenlyst har selvstændig værdi?
Panelet vil diskutere hvorfor der ...
Sted
Room 11
Meet The Music Supervisors
The whole area of music supervision and music placement in trailers, games, TV-series, film and advertising is an extremely important part of the music industry’s revenue streams today. That is why we’re very happy to announce the 6th edition of one of our most popular initiatives at SPOT+ – our famous speed meetings at “Meet The Music Supervisors”.
Application ...
Meet The Talent
Velkommen til den femte omgang Meet The Talent under SPOT+! Med Meet The Talent søger vi at ”koble” primært nye bands og solister sammen med en række danske branchefolk og dermed være med til at åbne dørene for nye samarbejder. Meet The Talent har igennem årene givet konkrete kontakter og aftaler for en lang række musikere, så ...
Spotify Playbook – Develop Your Audience
CANCELLED
(Due to flight strike)
Meet The Music Publishers
Med det stigende fokus der er kommet på arbejdet med kreativ publishing og hele den nye generation af producere og sangskrivere, der pibler frem alle steder, vil vi derfor gerne introducere det næste skud på stammen af netværksaktiviteter under SPOT+, "Meet The Music Publishers".
Mød:
Eric Beall/Shapiro Bernstein (US), Ben Malén/The Bank Music ...
Sted
Room 12
Let’s Talk A.I. & Algorithms
Vi sætter fokus på de nyeste trends og udfordringer indenfor det digitale musikforbrug. “It’s The End Of The World As We Know It” er en provokerende keynote af den mangeårige digitale pioner Scott Cohen. Dernæst følger to paneler, der diskuterer A.I. - artificial intelligence - overfor A&R. Vil algoritmerne afgøre artisternes fremtid, ...
It's The End Of The World As We Know It. Keynote: Scott Cohen
Don’t get too comfortable with streaming and social media. We are about to go through another big shift and you better be prepared.
Meet:
Scott Cohen, Warner Music Group (US)
Presented by Promus in cooperation with SPOT+
A&R vs. A.I.
A&R vs. A.I.: The digital revolution in the consumption of music provides enormous amounts of data for the record companies. In this debate, we will discuss different approaches to working with discovery and development of new artists, both by utilizing the data and in spite of it. Learn about what data can and can't be used for, and how the A&Rs influence the final musical product in 2019.
Fremtidens musikformidling - algoritmernes smag?
Stort set alt musik er tilgængeligt, men hvordan finder den almindelige musiklytter netop det, hun gerne vil lytte på? Hvordan opøver man musklen, der gør at man kan finde den fede musik, den nye musik?
Streamingtjenesterne er gået fra at være kulturelle mellemled til at være kulturelle autoriteter på højde med bibliotekarer, ...
Let’s Talk Music Rights – 10 år efter Pirate Bay
I 2009 blev mændene bag den ulovlige fildelingstjeneste Pirate Bay idømt fængsel og skulle desuden betale rettighedshaverne en erstatning på 46 mio. svenske kroner. Dommen og internetudbydernes sideløbende nedlukning af adgangen til Pirate Bay kom oven på et tiår præget af massivt musikpirateri, som gjorde lanceringen af de lovlige streamingtjenester ...
Sted
Room 19
Product Presentation
Udover de mange debatter og netværksaktiviteter som du finder på SPOT+, har vi i år også givet plads til særlige præsentationer fra en række skandinaviske music-startups.
Så velkommen til HQartists fra Norge, Soundtracktor fra Danmark og United Screens Music fra Sverige.
Product Presentation: HQartist
HQartist is a flexible platform designed specifically for artists, venues, promoters, agencies, management companies, and festivals. We provide a smart and user-friendly way to handle all aspects of the booking and organizing process. From our booking and contracting system, online signing, to the planner module where you can organize your team and manage your bookings and timeslots, the whole ...
Product Presentation: Soundtracktor
Soundtracktor is the first AI powered platform for professional music composers to create their own webshop, with search and payment capabilities, where they can publish their music, make it available for marketing agencies to search through and, eventually, buy multimedia licenses. The first digital tool to provide A.I. recommendations for agencies based on submitted briefs.
Meet:
Product presentation: United Screens Music
United Screens Music is a company dedicated to help music creators, artists, labels or rights owners with everything related to their digital presence. United Screens Music work with many of the most well-established creators and labels in the industry and help them with everything from content strategies to uncontrolled spreading of their rights. United Screens Music consists of a dedicated team ...
Sted
Room 3
Let’s Talk Music & Brands
Det kreative bureau, Volume, præsenterer to paneler med musikere og repræsentanter for brands. Panelerne henvender sig til musikere og deres repræsentanter, som ønsker at blive klogere på hvordan man arbejder strategisk og effektivt med kommercielle virksomheder.
Let's Talk Music And Brands: Brandpanel
I mødet mellem musikere og brands opstår der mange spørgsmål. Hvordan får man et godt samarbejde op at stå? Hvad er det egentlig virksomheder kigger efter og sætter pris på? Og kan man i samarbejde med en virksomhed, skabe noget der også har værdi for fans og følgere af ens kunstneriske projekt?
Mød:
Thomas Borre, Senior ...
Let's Talk Music And Brands: Artistpanel
I mødet mellem musikere og brands opstår der mange spørgsmål. Hvordan får man et godt samarbejde op at stå? Hvad er det egentlig virksomheder kigger efter og sætter pris på? Og kan man i samarbejde med en virksomhed, skabe noget der også har værdi for fans og følgere af ens kunstneriske projekt?
Mød:
Jenny ...
Let’s Talk Music Publishing
With the increasing focus on commercial songwriting and music publishing, we look at the many possibilities for selling music internationally. The introductory keynote "Everybody Wants To Rule The World" is followed by a debate about the successful Swedish music publishers - and the Norwegian and Danish, who are on their way - before we end with the panel "How To Win The Eurovison", which, among ...
Everybody Wants To Rule The World. Keynote: Eric Beall
Eric is an experienced music publisher, composer, lecturer at Berklee School of Music & author of the highly acclaimed, “Making Music, Make Money”. The theme of the keynote will focus on the songs and how to get them out in the world.
Meet:
Eric Beall, Shapiro Bernstein (US)
Presented by Promus in cooperation with SPOT+ with the support from the Music Publishers ...
Nordic Music Publishing: Who's Next?
The Swedes has owned the international songwriting scene for years, but now the other Scandinavian countries are closing in with a new generation of strong and talented songwriters. So, what is it with the Nordic songwriters? Is it a certain Nordic sound, or are they just experts at writing great songs for the international market? This panel will try to come up with some answers.
Meet:
How To Win The Eurovision
The panel consists of experienced songwriters and publishers who all successfully work with the Eurovision in one way or another. We will try to find out whether there is a difference between writing songs for the Eurovision and ordinary pop songs? Also, how do you work as a songwriter and publisher with the Eurovision in Sweden, and why is it so big there? We will also talk to Mads Enggaard from ...
Strøm: Safer Spaces
Nattelivet kan opleves som lovløst og være et utrygt sted at opholde sig for mange. Klubber, barer, festivaler og koncertvenues befinder sig i en gråzone, når det kommer til at regulere folks opførsel overfor hinanden og folk får ofte overskredet deres grænser. Men hvordan kan man skabe tryggere rum for folk i nattelivet?
Mød:
Tim Andresen, ...
Let’s Talk…
Under denne lidt brede “paraply” har vi samlet fire paneler med fokus på hvordan du får mest ud af din merchandise, udfordringer for urban-scenen på spillestederne, den ”fine linje” mellem kollegaer og venner i musikbranchen, samt ikke mindst hvordan man som eks. manager tackler mentale udfordringer for artister.
Urban-genren - Live In Concert
Med et alsidigt panel repræsenteret af aktører på tværs af live-fødekæden, stilles der skarpt på hvordan man i et fælles projekt, kan udfordre de stigma, fordomme og reelle problemstillinger, der i nogle tilfælde har vist sig ved liveshows med artister fra urban-segmentet.
Mød:
Jesper Frydenlund, booker, 3rd ...
Friends With Benefits
Musikbranchen er en branche hvor grænsen mellem personlige- og arbejdsmæssige relationer hurtigt smelter sammen. I dette panel vil en gruppe af venner og musikprofessionelle diskutere hvad de gør for at holde styr på deres mentale helbred, og hvordan et stærkt support-netværk kan hjælpe med aflaste det pres, der kan komme med arbejdet og hvordan de selv ...
Let's Talk Artists Well-being & Mental Health
Musikere har tre gange så stor risiko for depression og angst som folk i andre brancher. Antisociale arbejdstider, præstationspres, alkohol/stoffer, sceneskræk, lavt selvværd, travlhed og tomhed, sammenblanding af privatliv og arbejdsliv. Lad os tale om det svære og diskutere faresignaler og muligheder. En samtale mellem DJ Kongsted og personlig rådgiver Gitte ...
Merchandise - How To Spend Your Budget
Dette panel opfylder alle de aktuelle klichéer i branchen:
1. Musikbranchen er udryddelsestruet
2. Du skal tjene dine penge live
3. Merchandise er en fremragende måde at tjene ekstra penge
Men er merchandise virkelig en god måde at lave penge? For alle?
Dette panel tager udgangspunkt i data og cases fra en række tournerende artister ...
Sted
Room 4
Let’s Talk Music And Media
Musik og formidling til medierne har altid været tæt forbundet. Men uagtet flere medier på mange forskellige platforme, er der en del udfordringer for dansk musik med at komme igennem og blive hørt. Det forsøger vi at belyse igennem fem paneler med fokus på fremtidens musikanmeldelser, musikblogs, podcasts, DR’s fremtid, samt radio som promotion-værktøj.
...Music Blogs - er der en fremtid?
Flere mindre musikblogs er lukket ned i 2018, hvilket peger på en ny tendens. Har musikblogs stadig en berettigelse i den danske musikbranche anno 2019? Er de skrevne medier ved at blive erstattet af podcasts, vlogs mv? Hvordan sikrer vi, at upcoming og ikke mainstream artister stadig kan nå ud i medierne? Musikblogs drives ofte af frivillige ildsjæle, hvordan sikres kvaliteten ...
Hvad nu DR?
DR annoncerede sidste år, at P6 BEAT, P7 MIX og P8 JAZZ lukker samt afskedigelse af størstedelen af kanalernes formidlende værter ved starten af 2020. Hvor store konsekvenser vil dette have i forhold til udbredelse af ny dansk musik, vækstlagets chance for et nationalt vindue til hele Danmark og hvem skal overtage de efterladte lyttere og den platform, stationerne har udgjort?
Is There A Need For Music Reviews In A Digital Age?
What is to become of the professional music journalism in The Digital Age? This question is becoming more and more pressing, as music streaming services, especially YouTube, is taking the role as guides and and information sources upon themselves, and there is real and qualified competition from unpaid bloggers and vloggers, who often communicate music with insight and great commitment.
Podcasts & musik - hvad kan de sammen?
Forbruget af podcast stiger, og næsten hver femte hører nu podcast hver uge. Musikjournalistik og podcast er det store hit i udlandet, men i Danmark går det lidt trægere. Panelet præsenterer nogle af de dansk-producerede musikpodcast og diskuterer musikjournalistikkens muligheder på podcast
Mød:
Kristina Svith Villadsen, Podcastproducent, ...
What Is The Role Of The Radio In 2019?
What is the role of radio in 2019 - can radio still break an artist? In the current music industry songs are immediately available globally, also for music curators on radio stations. What does this mean for the industry, and where is the value in radio airplays today? How much money is in airplay, how is it distributed, and is there more value in focusing on the marketing aspect of radio airplay ...
Let’s Talk Music Business
Den danske musikscene har brug for nye musikiværksættere, og derfor har vi sat tre repræsentanter for nye musikvirksomheder i stævne til snak om det at være musikstart-up i dag. Så tænker du på, at starte egen musikvirksomhed, så er dette en session for dig!
Mød:
Jakob Sørensen, CEO og medstifter af The Bank
Let’s Talk Sync
Koblingen af musik og film er en vigtig indtægtskilde for musikbranchen, og derfor tages muligheder, problemstillinger og fremtidsperspektiver indenfor sync op her over en række sessions med fokus på det australske marked, gode råd til hvordan du lander en sync, storytelling indenfor sync og en debat om bedre kommunikation mellem de forskellige parter indenfor musik, film, ...
How To Sync Down Under
Leading Australian Music Supervisor, Karl Richter, will layout a commercial and creative roadmap of which music works best Down Under and what it is worth in any given sync scenario! He’ll also take an in-depth look at the weird and wonderful scope of what’s playing on TV commercials in Australia right now, and what you can do to give yourself the best chance of getting some advertising ...
Everything You Always Wanted To Know About Sync (But Were Afraid To Ask)
- the dirty truth about the 900 difficult steps to (not) get a sync – a conversation with:
Jesper Reginal/Crunchy Frog
Charlotte von Kotze/Vice Media
Dan Koplowitz/Friendly Fire (Moderator)
Presented by Promus in cooperation with SPOT+ with the support from the Music Publishers Association, The Arts Council of Denmark & Koda Kultur.
Storytelling In Music
A talk between two independent award winning music supervisors who both work in advertising. Karl & Jesper will show examples of their work and tell how they approached those given stories in music. This talk will also give the audience an insight to the challenges they face when working on a given commercial.
Meet:
Karl Richter/Level Two (AUS)
Jesper ...
What Do You Want, You Idiot? The Knowledge Gap In Synch - Part II
Europe in Synch is an initiative to bring together young professionals from the music sector with experienced specialists and decision makers from film and advertising so as to provide a direct and mutual real-life hands-on learning experience in selected workshop-sessions along European music-conferences in 2019. This panel introduces the initiative and presents the results of the EiS-SPOT+ session ...
Pitch Your Music To Music Supervisors
A panel will select 7-8 tracks from an open-call and then give feedback in front of an audience. The sessions is for young music business professionals and composers who’s not attending the Meet The Music Supervisors-speed meetings. Application closed.
Meet:
Connie Edwards / Major Tom (UK)
Ben Sumner / Feel For Music (UK)
Daniel Kuypers/BBDO (US)
Ilana ...