-16:00 |
{“data”:{“image”:”http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/spotfestival/100/eventitems/3073/pictures/Musik og eventkultur (1)_large.jpg”,”photocredit”:””,”title”:”Musik og eventkultur i Danmark”,”subtitle”:””,”venue”:”Suecia”,”datetime”:” 10:00″,”text”:”

Over fem paneldebatter sætter vi fokus på de unge arrangører, diversitet og mangfoldighed i musikbranchen, spillestedsstøtten, udvikling af musikmiljøer i de mindre kommuner, og afslutningsvis en debat om eventstrategier som redskab for byudvikling og branding – alt sammen samlet i ét forløb.

“,”details”:””,”extra1″:””,”extra2″:””,”extra3″:””,”extra4″:””,”extra5″:””,”extra6″:””,”pictures”:{“web_detaljer”:{“title”:””,”copyright”:””,”alternatetext”:””,”picture_type”:”web_detaljer”,”file_original”:”100/eventitems/3073/pictures/Musik og eventkultur (1).jpg”,”file_large”:”100/eventitems/3073/pictures/Musik og eventkultur (1)_large.jpg”,”file_medium”:”100/eventitems/3073/pictures/Musik og eventkultur (1)_medium.jpg”,”file_small”:”100/eventitems/3073/pictures/Musik og eventkultur (1)_small.jpg”,”file_icon”:”100/eventitems/3073/pictures/Musik og eventkultur (1)_icon.jpg”,”_primary”:true}},”people”:[]}}

Dansk Live: Strategier mod en mere mangfoldig musikbranche

10:00-11:00 | Suecia

Dansk Live udgav sidste år en rapport med syv anbefalinger til en mere mangfoldig musikbranche. Hvordan implementeres disse og hvorfor bør man udvikle mangfoldighedsstrategier? Er der en forbindelse mellem diversitet, innovation og vækst, og bør man indarbejde diversitet i sin forretningsforståelse? Dansk Live indbyder til inspirationsfortællinger fra panelet om diversitet i musikbranchen i praksis.

Mød: 
Cecilie Nørgaard, 
Direktør i Mangfold
Piet Breinholm, Spillestedsleder Alice
Audrey Townsend, Tuborgfondet
Poul-Henrik Jensen, Næstformand Tønder Festival
Alexander Rasten, Projektleder, Dansk Live (moderator)

Præsenteret af Dansk Live i samarbejde med Promus & SPOT+

 

Cecilie Nørgaard

Direktør, Mangfold
Cecilie Nørgaard er uddannelses- og kønssociolog og direktør i Mangfold. Cecilie arbejder med at skabe strukturelle forandringer til at fremme diversitet og ligestilling. Hun arbejder både med at forebygge stereotype konsekvenser og at øge bevidstheden om alsidig socialisering af børn og ung, og med at justere og bevidstgøre arbejdsmarkedet om bias, der kan skabe barrierer for den enkelte såvel som for fællesskabets bedste.

Piet Breinholm

Spillestedsleder , Alice
Daglig leder af det regionale spillested ALICE på Nørrebro i København siden april 2018. Produktion af ROSA/DFDS RockCruise siden 2006. 2010-2017: Daglig leder af øvelokaleforeningen REFSHALEN og UHØRT Festival. 2009 ’ 2017: Formand for ROSA og SPOT Festivalen. Eget taskedesign firma. Turnéer og indspilninger med bl.a. 18th Dye, Nikolaj Nørlund, Rhonda Harris, Niels Skousen, Sune Wagner.

Audrey Townsend

Projektleder, Tuborgfondet Musikhjælp
Audrey Townsend er projektleder hos Tuborgfondet med ansvar for Tuborgfondet Musikhjælp - et program dedikeret til at støtte initiativer og events på landsplan og lokalt, der er med til at bane vejen for at endnu flere forskellige unge kan engagere sig i musikken og for at bidrage til at skabe en mere mangfoldig musikverden. Tuborgfondet har bl.a. arbejdet sammen Dansk Live, Future Female Sounds, Women in Live Music og HUN SOLO.

Poul-Henrik Jensen

Næstformand, Tønder Festival
En gamle kending i musikbranchen, fra 2000 til 2010 daglig leder i Danske Jazz Beat Folk Autorer, (DJBFA). Forstander for Jyderup Højskole hvor den levende musik med alt fra violin til de elektroniske synthesizer spiller en afgørende rolle i undervisningen.

Alexander Rastén Rydberg

Projektleder, Dansk Live
Alexander er projektleder ved Dansk Live. Her har han siden 2018 arbejdet med udviklingen af indsatsen for diversitet og talentudvikling. Derudover studerer han Music Management ved Rytmisk Musikkonservatorium og er medstifter af den elektroniske vækstlagsfestival Lost Lands Festival.

Dansk Live: De nye kulturproducenter og arrangører

11:00-12:00 | Suecia

I de seneste år har vi i Danmark fået en lang række nye festivaler og arrangører. Udgangspunktet for de nye arrangementer er som regel entusiasme omkring musikken. Men er entusiasmen omkring musikken nok på den lange bane og hvilke udfordringer findes der for disse arrangører? Dansk Live inviterer en række af de nye arrangører til at svare på disse spørgsmål og komme med deres ønsker til fremtiden.

Mød: 
Marc Facchini, Midsommer Festival
Mille Møller Nielsen, leder, Frivilligdivisionen, Alive Festival
Tilde H. Byrielsen, Kvinder I Musik
Jonas Pors, AvernaX
Esben Marcher, Dansk Live (moderator)

Præsenteret af Dansk Live i samarbejde med Promus & SPOT+

Marc Facchini

Midsommer Festival
Marc Facchini er kulturentrepenør, sangskriver og performer. Han har arbejdet for Midsommer Festival siden 2016, med særligt fokus på opretholdelse af en stærkt kunstnerisk profil, og på at positionere festivalen som en tilbagevendende kulturbegivenhed, der samler lokalområdet om en række musikoplevelser af høj kvalitet.

Mille Møller Nielsen

Leder, Frivilligdivisionen, Alive Festival
Mille er bestyrelsesmedlem af foreningen Thy Alive, og har de sidste tre år været leder af frivilligdivisionen på Alive Festival. Hun er derudover også en af lokalforeningsforkvinderne for Alives lokalforening i Aarhus. Til daglig arbejder hun inden for bæredygtighed, forandringsledelse og projektledelse. Frivillighed og og arbejdet med ungekultur har altid fyldt meget, og hun brænder især for arbejdet med at motivere og fastholde frivilligkræfter. Hun er desuden aktiv ved Frontløberne i Aarhus.

Tilde H. Byrielsen

Medstifter, Kvinder I Musik
Tilde er medstifter af initiativet #KIM (Kvinder I Musik), som både vil imødekomme og gøre opmærksom på den ulige kønsfordeling i den danske musikbranche, gennem at arrangere koncerter, der præsenterer et mangfoldigt udvalg af upcoming artister.

Jonas Pors

AvernaX
Jonas Pors er 35 år og opvokset på Fyn men bosiddende i København. Han er medarrangør og frivilligkoordinator på AvernaX Festival på frivillig basis og til dagligt arbejder han som konsulent og er uddannet antropolog.

Spillestedsstøtten – mursten eller musik?

12:45-13:45 | Suecia

Danmark har en af de mest omfattende spillestedstøtter i verden, men hvad sikrer disse ordninger, som spillesteder drevet på anden vis ikke kan sikre? Rammer spillestedsstøtten det rigtige sted, når det er tydeligt at det skaber et omfattende turnéliv, der indbefatter selv de fjerneste egne af landet, men ikke er grobund for nye musikalske strømninger? Disse spørgsmål vil panelet bl.a. debattere.

Mød:
Esben Marcher, Dansk Live
Anne Dvinge, Low Fi Concerts
Rikke Andersen, Fermaten i Herning
Jesper Majdall, Bremen Teater og Hotel Cecil
Ronnie Hansen, Sports Practice Nordic, Burson Cohn & Wolfe (Moderator)

Præsenteret af Ronnie Hansen/Burson Cohn & Wolf i samarbejde med Promus & SPOT+

Esben Marcher

Sekretariatschef, Dansk Live
Esben Marcher er sekretariatschef i Dansk Live ’ interesseorganisation for spillesteder og festivaler. Esben har en baggrund i livemiljøet som arrangør og i sin tid lydmand, og har bl.a. arbejdet som kunstnerisk leder på Spillestedet Forbrændingen, ligesom han i perioden 2010-2017 var engageret i SPOT festival som ansvarlig for programlægningen.

Anne Dvinge

CEO, Low Fi Concerts
Anne Dvinge er CEO og stifter af Low-Fi, et online community der forbinder musikere og musikelskere via intime, brugerskabte koncerter. Low-Fi er resultatet af Annes fascination af hjemmekoncerter og det nærvær de skaber. Det er hendes store ambition at bygge et globalt fællesskab der samtidig fremmer en holdbar musikøkonomi. Anne har mere end 10 år bag sig som forsker og underviser ved Københavns Universitet.

Jesper Majdall

Direktør, Bremen Teater og Hotel Cecil
Jesper Majdall er direktør for de københavnske venues Bremen Teater og Hotel Cecil. Han er tidligere medejer og leder af musikbureauet Volcano, hvor han gennem mange år var manager for en lang række danske bands, bl.a. Spleen United, WhoMadeWho, Under Byen. Sidstnævnte udgav han også på pladeselskabet Morningside Records, hvor Majdall var medejer fra 2002-2008 og bl.a. stod bag udgivelser med Figurines, Oh No Ono og Speaker Bite Me.

Ronnie Hansen

Direktør, Sports practice nordic, Burson Cohn & Wolfe
Ronnie Hansen er direktør i det globale konsulenthus Burson Cohn & Wolfes enhed for sport, kultur og underholdning. Ronnie Hansen har tidligere været chef for oplevelsesøkonomi i Odense Kommune, direktør for, og medejer af, Pumpehuset samt været Kommerciel Chef på VEGA. Han har en bachelor i International Business and Politics fra Copenhagen Business School og en Kandidat i Global Entertainment and Music Business fra Berklee.

Rikke Andersen

Spillestedsleder og booker, Fermaten
Fermaten er et regionalt spillested i Midt- og Vestjylland. Rikke er cand.mag og har arbejdet i pladebranchen, med markedsføring af musik og som skaber af kulturprojekter. Var blandt andet med til at starte sangskrivercampen Aarhus Calling.

Hvordan skabes der stærke musikmiljøer i de mindre byer?

14:15-15:00 | Suecia

Danske kommuner poster mange penge i forskellige musikinstitutioner, men hvordan skaber man de bedste betingelser, så musikkens sociale kompetencer aktiveres og mærkes i form af koncerter og fællesskaber? Er der branding og tiltrækning/fastholdelse af borgere i at lave en målrettet musikhandlingsplan? Panelet vil fortælle om den musikalske virkelighed og udfordringer, de oplever i deres kommuner.

Mød:
Mikael Pass, 
Musikbysupervisor Roskilde Kommune
Jens Jepsen, 
Klaverfabrikken i Hillerød
Anna Rose, 
Svendborg Musikudvalg
Thomas Schiødt,
Kulturkonsulent i Vejle Kommune (moderator)

Præsenteret af Thomas Schiødt/Vejle Kommune i samarbejde med Promus & SPOT+

Mikael Pass

Musikbysupervisor, Roskilde Kommune
I samarbejde med kommunens mangfoldige musikliv udvikler Mikael initiativer, der udfolder Roskilde Kommunes Musikby-strategi med ønsket om, at musikken skal gøre en forskel i hverdagen for alle der bor og færdes i Roskilde. Tidligere har han været vært og redaktør på Det Elektriske Barometer i DR, kunstnerisk udviklingschef på koncertstedet VEGA og senest direktør og kunstnerisk leder på Frost Festival i København.

Jens Jepsen

Daglig leder, Klaverfabrikken i Hillerød
Klaverfabrikken er et Kulturhus med 300 frivillige og har i mange år arbejdet for at skabe et stærkt musikmiljø i Hillerød, både for udøvende musikere, publikum og frivillige som har lyst til at arrangere musikbegivenheder. Klaverfabrikken har udviklet strategien Spaces & Places, som handler om vigtigheden i, at et musikmiljø både har muligheder for udvikling men i ligeså høj grad udfoldelsesmuligheder.

Anna Rose

Svendborg Musikudvalg
Anna har arbejdet 12 år i musikbranchen, og flyttede i 2016 fra København til Svendborg bl.a. på grund af det rige kulturliv. Her er hun blevet udvalgt til Svendborgs nye Musikudvalg, er medlem af bestyrelsen i Spillestedet Harders samt er involveret i et nyt kultur- og erhvervshus Work2gether. Tidligere har Anna arbejdet som bookingagent i Live Nation og Offbeat og i Volcano med ansvar for liveafdelingen og har været med til at starte Frost Festival.

Thomas Schiødt

Kulturkonsulent, Vejle Kommune
Har de sidste fire år samarbejdet med og været kontaktperson for kommunes kulturaktører, herunder den blandende skare af musikaktører som foreninger, spillesteder, musikere og institutioner. Derudover er Thomas arrangør af forskellige events og festivaler som Vejle Fjordfestival, byens studiestartsfest og byvandringskonceptet - Locumskoncerter.

Kommunale eventstrategier – giver det mening?

15:15-16:00 | Suecia

Offentlige myndigheder investerer mere i kultur- og sportsevents end før finanskrisen og bruger ofte en vækstargumentation, når investeringer skal legitimeres, men en kunst- eller socialrettet argumentation, ved evaluering. Hvorfor fokusere på vækst, når denne type events åbenlyst har selvstændig værdi?
Panelet vil diskutere hvorfor der investeres i events, evalueringsmetoder og den gode eventstrategi.

Mød:
Ronnie Hansen, Direktør, Sports Practice Nordic, Burson Cohn & Wolfe 
Hans-Peter Degn, rethinkIMPACTS 2017. Centerleder, Center for Kulturevaluering, Aarhus Universitet
Claus Visbye, Horsens and Friends
Thomas Bach, Københavns Kommune, Idrætschef, Kultur- og Fritidsforvaltningen
Louise Hansen, Chef for vækst og entrepenørskab, Odense Kommune
Rasmus Storm, Analyse- og forskningschef, Idrættens Analyseinstitut

Præsenteret af Promus i samarbejde med SPOT+

Ronnie Hansen

Direktør, Sports Practice Nordic, Burson Cohn & Wolfe
Ronnie Hansen er direktør i det globale konsulenthus Burson Cohn & Wolfes enhed for sport, kultur og underholdning. Ronnie Hansen har tidligere været chef for oplevelsesøkonomi i Odense Kommune, direktør for, og medejer af, Pumpehuset samt været kommerciel chef på VEGA. Han har en bachelor i International Business and Politics fra Copenhagen Business School og en Kandidat i Global Entertainment and Music Business fra Berklee.

Hans-Peter Degn

rethinkIMPACTS 2017. Centerleder, Center for Kulturevaluering, Aarhus Universitet
Hans-Peter Degn, studielektor og projektleder ved Center for Kulturevaluering, Aarhus Universitet. Hans-Peter Degn har gennem de sidste 10 år beskæftiget sig med en bred pallette af evalueringsopgaver og følgeforskning. Som leder af den forskningsbaserede evaluering af kulturhovedstadsprojektet Aarhus 2017 har Hans-Peter Degn beskæftiget sig indgående med at undersøge de mange forskellige typer effekter af kultur.

Claus Visbye

Horsens and Friends

Thomas Bach

Idrætschef, Kultur- og Fritidsforvaltningen, Københavns K

Louise Hansen

Chef for vækst og entrepenørskab, Odense Kommune
Louise Hansen har været involveret siden starten af 2014, hvor kommunen besluttede at investere Odenses fremtid. Disse investeringer har blandt andet affødt store events som Tinderbox og ODINCON, som hun sørger for får lov at udleve sit fulde potentiale fra kommunens side. De bruges aktivt til at tiltrække nye investeringer, til branding og som en platform til at generere nye samarbejdspartnere.

Rasmus Storm

Analyse- og forskningschef, Idrættens Analyseinstitut
Rasmus K. Storm er analyse- og forskningschef ved Idrættens Analyseinstitut (Idan), hvor han arbejder med forskning, analyse, evaluering og formidling af idrætslige emner. Herunder spørgsmålet om effekter af sportsevents. Udover sin stilling på Idan, er han også adjungeret lektor (20%) ved NTNU Handelshøjskolen i Trondheim, hvor han varetager forskning og undervisning i sport management og sportsøkonomi. Ved NTNU Handelshøjskolen er han endvidere tilknyttet NTNU Center for Sport and Culture Management.

[/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
[akauth]

Aarhus Volume ● Stechers ● Safeticket ● VoxHall ● Radar ● Atlas  ● Train  ● Fairbar ● Clemens Gastro & Bar ● Tape  ● Studenterhuset Aalborg ● RMC – Rhythmic Music Conservatory ● Studenterrådet ved Aarhus Universitet ● P6 Beat ● Aamer Khan ● KarriereKanonen ● DUP – Danske Uafhængige Pladeselskaber ● Dotnamics ● DJM – Det Jyske Musikkonservatorium ● Sønderborghus ● ORA & Uhørt ● Nygadehuset ● Tobakken ● Femmøller Efterskole ● Idrætshøjskolen Aarhus ● Rudehøj Efterskole ● Testrup Højskole ● Brandbjerg Højskole  ● Factory 92 ● DeConcert ● Aarhus Record Fair ● Aarhus Calling ● det turkise telt  ● Días Nórdicos ● HeadQuarters ● Aarhus Echo ● Aarhus Sinfonietta ● Aarhus Jazz Orchestra ● Spoken Word Festival ● Kvindemuseet i Aarhus ● SPOT on Greenland ● Feum ● Westside Music Sweden  ● SMAL ● Sydhavnen ● Across The Floor ● Aftryk Festival  ● Strøm ● Copenhagen Music ● Musikbunkeren ● SPOT The Future ● Ja Ja Ja ● Mono goes Metal ● Silent Events ● Part Time Records ● Sherwood Records ● Tapetown Studio ● Go Green With Aarhus ● Clouds Hill ● HiFi Klubben ● Mads Nørgaard ● Trævarefabrikernes UDSALG ● VIU Eyewear ● Øst for Paradis ● iL Locale Smash! ● Bang! Pow! ● Wonderwhy x We Are Sururban ● Crunchy Frog ● Rock the Region ● Metal på Train ● Shordwood ● CPH Music ● RECession ●  Music City Network ● Pipeline ● Excite ● Kansas City/MudCity ● Limbo ● Luger ● Way Up North ● GRISK

SPOT Festival ● Vester Allé 15 ● 8000 Aarhus C ● Tlf: 8612 8444 ● info@spotfestival.dk