Let’s Talk Music & Brands
Det kreative bureau, Volume, præsenterer to paneler med musikere og repræsentanter for brands. Panelerne henvender sig til musikere og deres repræsentanter, som ønsker at blive klogere på hvordan man arbejder strategisk og effektivt med kommercielle virksomheder.
Let's Talk Music And Brands: Brandpanel
I mødet mellem musikere og brands opstår der mange spørgsmål. Hvordan får man et godt samarbejde op at stå? Hvad er det egentlig virksomheder kigger efter og sætter pris på? Og kan man i samarbejde med en virksomhed, skabe noget der også har værdi for fans og følgere af ens kunstneriske projekt?
Mød:
Thomas Borre, Senior ...
Let's Talk Music And Brands: Artistpanel
I mødet mellem musikere og brands opstår der mange spørgsmål. Hvordan får man et godt samarbejde op at stå? Hvad er det egentlig virksomheder kigger efter og sætter pris på? Og kan man i samarbejde med en virksomhed, skabe noget der også har værdi for fans og følgere af ens kunstneriske projekt?
Mød:
Jenny ...
Let’s Talk Music And Media
Musik og formidling til medierne har altid været tæt forbundet. Men uagtet flere medier på mange forskellige platforme, er der en del udfordringer for dansk musik med at komme igennem og blive hørt. Det forsøger vi at belyse igennem fem paneler med fokus på fremtidens musikanmeldelser, musikblogs, podcasts, DR’s fremtid, samt radio som promotion-værktøj.
...Music Blogs - er der en fremtid?
Flere mindre musikblogs er lukket ned i 2018, hvilket peger på en ny tendens. Har musikblogs stadig en berettigelse i den danske musikbranche anno 2019? Er de skrevne medier ved at blive erstattet af podcasts, vlogs mv? Hvordan sikrer vi, at upcoming og ikke mainstream artister stadig kan nå ud i medierne? Musikblogs drives ofte af frivillige ildsjæle, hvordan sikres kvaliteten ...
Hvad nu DR?
DR annoncerede sidste år, at P6 BEAT, P7 MIX og P8 JAZZ lukker samt afskedigelse af størstedelen af kanalernes formidlende værter ved starten af 2020. Hvor store konsekvenser vil dette have i forhold til udbredelse af ny dansk musik, vækstlagets chance for et nationalt vindue til hele Danmark og hvem skal overtage de efterladte lyttere og den platform, stationerne har udgjort?
Is There A Need For Music Reviews In A Digital Age?
What is to become of the professional music journalism in The Digital Age? This question is becoming more and more pressing, as music streaming services, especially YouTube, is taking the role as guides and and information sources upon themselves, and there is real and qualified competition from unpaid bloggers and vloggers, who often communicate music with insight and great commitment.
Podcasts & musik - hvad kan de sammen?
Forbruget af podcast stiger, og næsten hver femte hører nu podcast hver uge. Musikjournalistik og podcast er det store hit i udlandet, men i Danmark går det lidt trægere. Panelet præsenterer nogle af de dansk-producerede musikpodcast og diskuterer musikjournalistikkens muligheder på podcast
Mød:
Kristina Svith Villadsen, Podcastproducent, ...
What Is The Role Of The Radio In 2019?
What is the role of radio in 2019 - can radio still break an artist? In the current music industry songs are immediately available globally, also for music curators on radio stations. What does this mean for the industry, and where is the value in radio airplays today? How much money is in airplay, how is it distributed, and is there more value in focusing on the marketing aspect of radio airplay ...
Meet The Music Supervisors
The whole area of music supervision and music placement in trailers, games, TV-series, film and advertising is an extremely important part of the music industry’s revenue streams today. That is why we’re very happy to announce the 6th edition of one of our most popular initiatives at SPOT+ – our famous speed meetings at “Meet The Music Supervisors”.
Application ...
Musik og eventkultur i Danmark
Over fem paneldebatter sætter vi fokus på de unge arrangører, diversitet og mangfoldighed i musikbranchen, spillestedsstøtten, udvikling af musikmiljøer i de mindre kommuner, og afslutningsvis en debat om eventstrategier som redskab for byudvikling og branding – alt sammen samlet i ét forløb.
","detaiDansk Live: Strategier mod en mere mangfoldig musikbranche
Dansk Live udgav sidste år en rapport med syv anbefalinger til en mere mangfoldig musikbranche. Hvordan implementeres disse og hvorfor bør man udvikle mangfoldighedsstrategier? Er der en forbindelse mellem diversitet, innovation og vækst, og bør man indarbejde diversitet i sin forretningsforståelse? Dansk Live indbyder til inspirationsfortællinger fra panelet ...
Dansk Live: De nye kulturproducenter og arrangører
I de seneste år har vi i Danmark fået en lang række nye festivaler og arrangører. Udgangspunktet for de nye arrangementer er som regel entusiasme omkring musikken. Men er entusiasmen omkring musikken nok på den lange bane og hvilke udfordringer findes der for disse arrangører? Dansk Live inviterer en række af de nye arrangører til at svare på ...
Spillestedsstøtten - mursten eller musik?
Danmark har en af de mest omfattende spillestedstøtter i verden, men hvad sikrer disse ordninger, som spillesteder drevet på anden vis ikke kan sikre? Rammer spillestedsstøtten det rigtige sted, når det er tydeligt at det skaber et omfattende turnéliv, der indbefatter selv de fjerneste egne af landet, men ikke er grobund for nye musikalske strømninger? Disse ...
Hvordan skabes der stærke musikmiljøer i de mindre byer?
Danske kommuner poster mange penge i forskellige musikinstitutioner, men hvordan skaber man de bedste betingelser, så musikkens sociale kompetencer aktiveres og mærkes i form af koncerter og fællesskaber? Er der branding og tiltrækning/fastholdelse af borgere i at lave en målrettet musikhandlingsplan? Panelet vil fortælle om den musikalske virkelighed og udfordringer, ...
Kommunale eventstrategier - giver det mening?
Offentlige myndigheder investerer mere i kultur- og sportsevents end før finanskrisen og bruger ofte en vækstargumentation, når investeringer skal legitimeres, men en kunst- eller socialrettet argumentation, ved evaluering. Hvorfor fokusere på vækst, når denne type events åbenlyst har selvstændig værdi?
Panelet vil diskutere hvorfor der ...
Let’s Talk Music Publishing
With the increasing focus on commercial songwriting and music publishing, we look at the many possibilities for selling music internationally. The introductory keynote "Everybody Wants To Rule The World" is followed by a debate about the successful Swedish music publishers - and the Norwegian and Danish, who are on their way - before we end with the panel "How To Win The Eurovison", which, among ...
Everybody Wants To Rule The World. Keynote: Eric Beall
Eric is an experienced music publisher, composer, lecturer at Berklee School of Music & author of the highly acclaimed, “Making Music, Make Money”. The theme of the keynote will focus on the songs and how to get them out in the world.
Meet:
Eric Beall, Shapiro Bernstein (US)
Presented by Promus in cooperation with SPOT+ with the support from the Music Publishers ...
Nordic Music Publishing: Who's Next?
The Swedes has owned the international songwriting scene for years, but now the other Scandinavian countries are closing in with a new generation of strong and talented songwriters. So, what is it with the Nordic songwriters? Is it a certain Nordic sound, or are they just experts at writing great songs for the international market? This panel will try to come up with some answers.
Meet:
How To Win The Eurovision
The panel consists of experienced songwriters and publishers who all successfully work with the Eurovision in one way or another. We will try to find out whether there is a difference between writing songs for the Eurovision and ordinary pop songs? Also, how do you work as a songwriter and publisher with the Eurovision in Sweden, and why is it so big there? We will also talk to Mads Enggaard from ...
Meet The Talent
Velkommen til den femte omgang Meet The Talent under SPOT+! Med Meet The Talent søger vi at ”koble” primært nye bands og solister sammen med en række danske branchefolk og dermed være med til at åbne dørene for nye samarbejder. Meet The Talent har igennem årene givet konkrete kontakter og aftaler for en lang række musikere, så ...
Product Presentation
Udover de mange debatter og netværksaktiviteter som du finder på SPOT+, har vi i år også givet plads til særlige præsentationer fra en række skandinaviske music-startups.
Så velkommen til HQartists fra Norge, Soundtracktor fra Danmark og United Screens Music fra Sverige.
Product Presentation: HQartist
HQartist is a flexible platform designed specifically for artists, venues, promoters, agencies, management companies, and festivals. We provide a smart and user-friendly way to handle all aspects of the booking and organizing process. From our booking and contracting system, online signing, to the planner module where you can organize your team and manage your bookings and timeslots, the whole ...
Product Presentation: Soundtracktor
Soundtracktor is the first AI powered platform for professional music composers to create their own webshop, with search and payment capabilities, where they can publish their music, make it available for marketing agencies to search through and, eventually, buy multimedia licenses. The first digital tool to provide A.I. recommendations for agencies based on submitted briefs.
Meet:
Product presentation: United Screens Music
United Screens Music is a company dedicated to help music creators, artists, labels or rights owners with everything related to their digital presence. United Screens Music work with many of the most well-established creators and labels in the industry and help them with everything from content strategies to uncontrolled spreading of their rights. United Screens Music consists of a dedicated team ...
EiS-Synch-Workshop @ SPOT 2019
Spotify Playbook – Develop Your Audience
CANCELLED
(Due to flight strike)
Strøm: Safer Spaces
Nattelivet kan opleves som lovløst og være et utrygt sted at opholde sig for mange. Klubber, barer, festivaler og koncertvenues befinder sig i en gråzone, når det kommer til at regulere folks opførsel overfor hinanden og folk får ofte overskredet deres grænser. Men hvordan kan man skabe tryggere rum for folk i nattelivet?
Mød:
Tim Andresen, ...
Let’s Talk Music Business
Den danske musikscene har brug for nye musikiværksættere, og derfor har vi sat tre repræsentanter for nye musikvirksomheder i stævne til snak om det at være musikstart-up i dag. Så tænker du på, at starte egen musikvirksomhed, så er dette en session for dig!
Mød:
Jakob Sørensen, CEO og medstifter af The Bank