Let’s Talk Music & Brands

10:00-12:00 | Room 3

(Danish language only)

Let’s Talk Music And Brands: Brandpanel

10:00-11:00 | Room 3

I mødet mellem musikere og brands opstår der mange spørgsmål. Hvordan får man et godt samarbejde op at stå? Hvad er det egentlig virksomheder kigger efter og sætter pris på? Og kan man i samarbejde med en virksomhed, skabe noget der også har værdi for fans og følgere af ens kunstneriske projekt?

Mød:
Thomas BorreSenior Communication & Project Manager, Prxjects/Mercedes Benz 
Christian Bennike, CMO, Dynaudio
Line Bering Larsen, CMO, Bolia
Johannes Dybkjær Andersson, Kreativ direktør, Volume (moderator)

Præsenteret af Volume i samarbejde med Promus & SPOT+

Johannes Dybkjær Andersson

Kreativ direktør, Volume

Christian Bennike

Global Marketing Director, Dynaudio
Christian Bennike har som Global Marketing Director hos Dynaudio iværksat projektet Unheard, der igennem et state-of-the-art pop-up studie skaber muligheder for up-coming bands og aktiveringer for Dynaudio-brandet i kreative kontekster, som f.eks. Smukfest, hvor de var tilstede i sommeren 2018. Christian vil fortælle mere om Unheard og bl.a. komme ind på hvad han kigger efter, når han vælger samarbejdspartnere blandt up-coming bands.

Thomas Borre

Senior Communication & Project Manager, Prxjects/Mercedes-Benz

Line Bering Larsen

CMO, Bolia
Line Bering Larsen er International Marketing & Omnichannel Director hos Bolia, der i en årrække har præsenteret konceptet ’Bolia Sofa Sessions’, hvor nogle af landets største DJ’s optræder live i Bolia’s designsofaer. I år har Bolia indgået et særligt samarbejde med Oh Land omkring udgivelsen af hendes første album i 5 år. Dette har bl.a. udmøntet sig i en helt unik Sofa Session, hvor Oh Land pre-releasede sangen ’Human Error’, som den første sang fra sit kommende album, samt en musikvideo, der med en helt særlig instruktør og Bolia som co-creator, i maj kommer til at markere releasen af Oh Lands nye album. Kom med bag om casen i panelet til SPOT+.

Let’s Talk Music & Brands

10:00-12:00 | Room 3

Det kreative bureau, Volume, præsenterer to paneler med musikere og repræsentanter for brands. Panelerne henvender sig til musikere og deres repræsentanter, som ønsker at blive klogere på hvordan man arbejder strategisk og effektivt med kommercielle virksomheder. 

Jenny Rossander

a.k.a Lydmor
Den danske kunstner Lydmor, der i øjeblikket er aktuel med en koncert i DR’s Koncerthus d. 2. marts, indgik i 2018 et samarbejde med skobrandet Dr. Martens. Samarbejdet resulterede i et par eksklusive Lydmor-støvler, en eksklusiv 7’ vinyl og et intimt liveshow med Lydmor for nogle få heldige fans. Lydmor dykker ned i den case og giver kunstnerens vinkel på dette emne.

Let’s Talk Music And Brands: Artistpanel

11:00-12:00 | Room 3

I mødet mellem musikere og brands opstår der mange spørgsmål. Hvordan får man et godt samarbejde op at stå? Hvad er det egentlig virksomheder kigger efter og sætter pris på? Og kan man i samarbejde med en virksomhed, skabe noget der også har værdi for fans og følgere af ens kunstneriske projekt?

Mød:
Jenny “Lydmor” Rossander, Artist
Pede B, Rapper og musiker
Jesper Mikkelsen, Volume (moderator)

Præsenteret af Volume i samarbejde med Promus & SPOT+

Jenny Rossander

Artist, Lydmor
Den danske kunstner Lydmor, der i øjeblikket er aktuel med en koncert i DR’s Koncerthus d. 2. marts, indgik i 2018 et samarbejde med skobrandet Dr. Martens. Samarbejdet resulterede i et par eksklusive Lydmor-støvler, en eksklusiv 7’ vinyl og et intimt liveshow med Lydmor for nogle få heldige fans. Lydmor dykker ned i den case og giver kunstnerens vinkel på dette emne.

Pede B

Rapper og musiker
Den danske rapper Pede B har sammen med psykologen Mads Korsgaard skrevet bogen Aktivt Kreativ, der handler om at udnytte mekanismerne inden for freestyle rap, når man skal udvikle nye idéer. Dette har udviklet sig til et samskabende eksperiment mellem dem og IBMs kunstige intelligens Watson, der har hjulpet Pede med ’at være kreativ på kommando’. Eksperimentet undersøger på den måde, hvad der sker i mødet mellem menneskelig kreativitet og kunstig intelligens.

Jesper Mikkelsen

Chief Strategy Officer, VOLUME
Jesper Mikkelsen har gennem 15 år i marketingbranchen, som blandt andet Strategy Director på MEC, arbejdet på bureauer i både Danmark og England, været konsulent for TDC, arbejdet for ungdomsafdelingen i DR og i forskellige jobs i musikbranchen. Han har arbejdet både med store internationale kunder og små lokale virksomheder. Altid med et fokus på at forstå hvad der får folk til at reagere og på at finde simple og intuitive måder, at blive en del af dette på - hvad enten det handler om en digital vane, musikalske subkulturer, luksusbils entusiasme eller DIY-fællesskaber.

[akauth]

Aarhus Volume ● Stechers ● Safeticket ● VoxHall ● Radar ● Atlas  ● Train  ● Fairbar ● Clemens Gastro & Bar ● Tape  ● Studenterhuset Aalborg ● RMC – Rhythmic Music Conservatory ● Studenterrådet ved Aarhus Universitet ● P6 Beat ● Aamer Khan ● KarriereKanonen ● DUP – Danske Uafhængige Pladeselskaber ● Dotnamics ● DJM – Det Jyske Musikkonservatorium ● Sønderborghus ● ORA & Uhørt ● Nygadehuset ● Tobakken ● Femmøller Efterskole ● Idrætshøjskolen Aarhus ● Rudehøj Efterskole ● Testrup Højskole ● Brandbjerg Højskole  ● Factory 92 ● DeConcert ● Aarhus Record Fair ● Aarhus Calling ● det turkise telt  ● Días Nórdicos ● HeadQuarters ● Aarhus Echo ● Aarhus Sinfonietta ● Aarhus Jazz Orchestra ● Spoken Word Festival ● Kvindemuseet i Aarhus ● SPOT on Greenland ● Feum ● Westside Music Sweden  ● SMAL ● Sydhavnen ● Across The Floor ● Aftryk Festival  ● Strøm ● Copenhagen Music ● Musikbunkeren ● SPOT The Future ● Ja Ja Ja ● Mono goes Metal ● Silent Events ● Part Time Records ● Sherwood Records ● Tapetown Studio ● Go Green With Aarhus ● Clouds Hill ● HiFi Klubben ● Mads Nørgaard ● Trævarefabrikernes UDSALG ● VIU Eyewear ● Øst for Paradis ● iL Locale Smash! ● Bang! Pow! ● Wonderwhy x We Are Sururban ● Crunchy Frog ● Rock the Region ● Metal på Train ● Shordwood ● CPH Music ● RECession ●  Music City Network ● Pipeline ● Excite ● Kansas City/MudCity ● Limbo ● Luger ● Way Up North ● GRISK

SPOT Festival ● Vester Allé 15 ● 8000 Aarhus C ● Tlf: 8612 8444 ● info@spotfestival.dk