Let’s Talk Music And Media
Within this Let’s Talk Music And Media-session, two of the panels will be in English: “What’s the Role Of Radio In 2019?” and “Is There A Need For Music Reviews In A Digital Age?”.
Music Blogs – er der en fremtid?
Flere mindre musikblogs er lukket ned i 2018, hvilket peger på en ny tendens. Har musikblogs stadig en berettigelse i den danske musikbranche anno 2019? Er de skrevne medier ved at blive erstattet af podcasts, vlogs mv? Hvordan sikrer vi, at upcoming og ikke mainstream artister stadig kan nå ud i medierne? Musikblogs drives ofte af frivillige ildsjæle, hvordan sikres kvaliteten i dem som kuratorer?
Mød:
Eva Laksø, redaktør Regnsky, kommunikationsansvarlig hos Golden Days
Brian Virenfeldt Hansen, tidligere Musikblogger.dk
Nicki Refstrup Bladt, Celebration Records
Carsten Holm, Radiomand og stifter, Aarhus Echo
Trine Ulrich, Account The Beat (Moderator)
Præsenteret af Trine Ulrich/Account The Beat i samarbejde med Promus & SPOT+
Eva Laksø
Brian Virenfeldt Hansen
Nicki Refstrup Bladt
Carsten Holm
Trine Ulrich
Let’s Talk Music And Media
Musik og formidling til medierne har altid været tæt forbundet. Men uagtet flere medier på mange forskellige platforme, er der en del udfordringer for dansk musik med at komme igennem og blive hørt. Det forsøger vi at belyse igennem fem paneler med fokus på fremtidens musikanmeldelser, musikblogs, podcasts, DR’s fremtid, samt radio som promotion-værktøj.
Hvad nu DR?
DR annoncerede sidste år, at P6 BEAT, P7 MIX og P8 JAZZ lukker samt afskedigelse af størstedelen af kanalernes formidlende værter ved starten af 2020. Hvor store konsekvenser vil dette have i forhold til udbredelse af ny dansk musik, vækstlagets chance for et nationalt vindue til hele Danmark og hvem skal overtage de efterladte lyttere og den platform, stationerne har udgjort?
Mød:
Le Gammeltoft, Heartbeats
Gustav Lützhøft, Radiochef i DR
Kristoffer Rom, DUP/Tambourhinoceros
Iben Have, Lektor/ph.d./AU
Andreas Pourkamali, Folketingskandidat, Det Radikale Venstre
Carsten Holm, P6 BEAT (Moderator)
Præsenteret af Promus i samarbejde med SPOT+
Carsten Holm
Kristoffer Rom
Le Gammeltoft
Iben Have
Gustav Lützhøft
Andreas Pourkamali
Is There A Need For Music Reviews In A Digital Age?
What is to become of the professional music journalism in The Digital Age? This question is becoming more and more pressing, as music streaming services, especially YouTube, is taking the role as guides and and information sources upon themselves, and there is real and qualified competition from unpaid bloggers and vloggers, who often communicate music with insight and great commitment.
Meet:
Lars Rix, Kulturmonitor
Sidsel Thomassen, GAFFA
Josh Greenberg, Founder, Green Mountain Lodge (US)
Michael Charles Gaunt, Music Editor, Danish Radio P3
Troels Gregersen Østergaard, Associate professor, DJMX (Moderator)
Presented by Troels Gregersen Østergaard/DMJX i cooperation with Promus & SPOT+
Troels Gregersen Østergaard
Josh Greenberg
Lars Rix
Sidsel Thomassen
Michael Charles Gaunt
Podcasts & musik – hvad kan de sammen?
Forbruget af podcast stiger, og næsten hver femte hører nu podcast hver uge. Musikjournalistik og podcast er det store hit i udlandet, men i Danmark går det lidt trægere. Panelet præsenterer nogle af de dansk-producerede musikpodcast og diskuterer musikjournalistikkens muligheder på podcast
Mød:
Kristina Svith Villadsen, Podcastproducent, Den2Radio
Evelina Gold Podcastproducent, Den2Radio
Le Gammeltoft, Heartbeats
Niels Fez Pedersen, Musik-og kulturjournalist, Radiovært, P6 beat
Claus Vittus (Moderator)
Præsenteret af Claus Vittus/Frilands i samarbejde med Promus & SPOT+
Claus Vittus
Kristina Svith Villadsen
Le Gammeltoft
Niels Fez Pedersen
Evelina Gold
What Is The Role Of The Radio In 2019?
What is the role of radio in 2019 – can radio still break an artist? In the current music industry songs are immediately available globally, also for music curators on radio stations. What does this mean for the industry, and where is the value in radio airplays today? How much money is in airplay, how is it distributed, and is there more value in focusing on the marketing aspect of radio airplay data?
Meet:
Line Rindvig, Artist manager, Line x Line Management
Cheryl Waters, KEXP (US)
Hugo Simpson, Evil Twin (UK)
Jesper Skibsby, CEO, WARM (moderator)
Presented by WARM in cooperation with Promus & SPOT+